Østrig – I love U

af | sep 22, 2019 | Østrig, Rejse

Nu har jeg været i Østrig i 2 uger og jeg har allerede oplevet så meget. Så jeg tænkte, jeg lige ville dele nogle af stederne med jer med nogle billeder

Siden mit sidste indlæg hvor Østrig tog imod med mig et lækkert dårligt vejr, har jeg været ’blown away’ – jeg nyder de her bjerge RIGTIG meget. Og kan også mærke, jeg føler mig mere inspireret til at fotografere igen. Og det er virkelig dejligt.

Så lad mig vise nogle af de steder jeg har været 🙂

GRÜNER SEE

The ‘Green Lake’, var virkelig en blæsende dag for mig. Koldt og stormende agtigt. Så jeg fik ikke de refleksionsbilleder, jeg drømte om, men i stedet for hang jeg ud i en del timer, hvor jeg fik leget rundt og fik nogle andre billeder end jeg har forestillet mig. Og fik også taget lidt billeder af mig selv. Det er lidt grænseoverskridende i starten, men sjovt at have lidt billeder med sig selv på også. Det har jeg aldrig være så god til på mine Islandseventyr.

GESÄUSE NATIONALPARK

Her havde jeg mit vildeste hike nogensinde. Jeg troede jeg skulle på en lille tur på 3 km. MEN NEJ!! Jeg startede og efter 100 meter var jeg så til syret i benene, og sådan gik jeg 4 km op til til det mål jeg havde på kortet. Jeg har ALDRIG gå så stejlt før i SÅ lang tid! 🙂 Da jeg kom derop til mit mål, så var målet et skide skilt hvor 3 veje mødes. Jeg var SÅ frustreret og smadret i kroppen. Jeg har ikke vandret siden Island sidste år, så min plan var egentlig at starte blidt. Men jeg blev stædig og VILLE have en udsigt ud over nogle bjerge! Så trods trætte ben blev jeg stædig. Så jeg gik med ondt i lysken og ømhed ved hoften 1,5 km yderligere op og der fik jeg mig noget udsigt 🙂

Personligt jublede jeg og var lykkelig over det lykkes og jeg kunne se ud over de smitte bjerge. Men som fotograf var jeg skuffet, for jeg havde ikke fået nogle billeder med fra denne hårde tur.

Men sådan er livet nogle gange. Og personligt var det en sejr! Disse flag er på træerne, så man kan finde vej, dog kunne man ikke rigtig gå forkert på denne hike ? Det er umuligt for mig at vise hvor stejlt det egentlig er! ? Jeg mødte også nogle skønne heste, som jeg hyggeligt lidt med. Den ene var meget nysgerrig. Kig med her 🙂

MONDSEE

Jeg overnattede i denne by ved denne sø, hvor jeg blev lidt presset, for da jeg kom frem til den ’Freecamp’, jeg skulle bo på, måtte man ikke sove der mere. Så jeg endte med at overnatte på en almindelig parkeringsplads, hvor jeg ikke sov meget, da jeg hele tiden havde det følelse, at nogen ville komme og banke på og sige jeg skulle køre. Så jeg kørte før solopgang, for at være sikker på at ingen kom, men også for komme ud og fotografere solopgangen ved søen.

HALLSTATT

Jeg kan bare sige… TURIST HELVEDE!

MEN en super hyggelig by. Bare synd der skal hænge skilte alle vegne, at man ikke må drone eller snakke for højt. Der var faktisk også et skilt, der sagde du ikke måtte gå ind i folks private hjem. Det var altså lidt underligt. 🙂

Men jeg tog mit “filter på” så jeg føler jeg er alene i verdenen. Aner ikke hvordan jeg gør det, men jeg kan lukke verdenen ude og så fokusere jeg bare på det jeg kom for. Nemlig at nyde byen og dens smukke bygninger.

Desværre var tårnet midt i byen pakket helt og under renovation, så det pyntede ikke så meget i bybilledet. 🙂

Jeg overnattede på campingpladsen. og det kan på INGEN måde anbefales. Manden der er så ubehøvlet og grov overfor folk ? Han er sikkert træt af turister, MEN så burde han finde et andet job. Alle på camping pladsen var chokket over ham. Meget ubehageligt.

Jeg valgte at komme over eftermiddagen og tjekke ud næste formiddag, så jeg fik bare aften og morgen billeder 🙂

Her er billederne fra om aftenen.

Og her er billederne fra om morgenen.

GOSAUSEE

Et sted jeg vil huske i lang tid. Jeg var her i nogle dage. Naturen var så smuk og jeg mødte et par dejlige mennesker 🙂 Peter som var en explorer i 60’erne og levede af at være ‘locations scouter’ for produktionsselskaber og samt at være fotograf og tidligere musiker i band. Han havde en masse fede fortællinger fra hans liv. Og så mødte jeg den søde, skønne og sjove svenske pige, der bliver 25 år i morgen. Vi havde nogle dejlige dage sammen. Jeg vil skrive noget mere om hende længere nede, hvor jeg har taget billeder af hende 🙂 Jeg fotograferede nogle morgner og aftner ved denne smukke sø. Peter og jeg tog banen op på bjerget og hikede rundt deroppe nogle timer. Så smukt!

EVELINE

Jeg havde den store fornøjelse at fotografere denne naturlige smukke svensker, Eveline. Hun kører rundt på ubestemt tid ligesom mig, men uden at have arbejde med. Hun overvejer at tage lokalt arbejde i perioder undervejs. Jeg fotograferede hende ved Gosausee. 🙂 Da vi egentlig skulle til at sige på gensyn denne morgen og køre videre hver for sig, vågnede jeg torsdag morgen ved at hun græd og var helt ude af den. Hun havde en mus i hendes Van (ombygget varebil) Hun har på ulykkelig og kunne mærke hun var klar på at opgive. Så hun flyttede ind hos mig i 3 dage, hvor vi har kørt forskellige steder sammen, men hun har opholdt sig i Bumle. Vi havde sat musefælder op i bilen. Men ingen mus kom i og vi tror, den er væk nu, da hun fjernede al maden og har siddet nogle gange derinde som test for at se om der var lyde. Så vi krydser fingre. 🙂 Jeg har lige sagt på gensyn til hende. Da vi 100% skal ses igen.
Jeg sidder lige nu i Berchtesgaden i Tyskland. Hvor vi har sover to nætter og været ude at sejle på Köningssee i går og vandre omkring Obersee, men det viser jeg i et indlæg for sig selv 🙂 Jeg vil nu tilbage til Østrig, hvor jeg kommer til at hænge noget mere ud den næste tid og det glæder mig max!! Jeg har faktisk mødt et pensioneret ægtepar, der har inviteret mig til deres område syg for Graz, hvor der skulle være smukke vinmarker, når efteråret rigtig kommer. Så det tænker jeg at sige ja tak til 🙂 God søndag derude 🙂 Bumlende hilsner Anja

Du er velkommen til at følge mig disse steder

NYHEDSBREV

(Only in danish)

Skriv dig op til mit nyhedsbrev og få nyheder direkte i din indbakke om blogindlæg, projekter, webshops, workshop, guidede ture, foredrag og alt muligt andet spændende, jeg kunne have på hjertet og dele.