Ny autocamper, nyt hjem, nye eventyr

Wuhuuuu! ✨ / Reklame for ny autocamper \Så er der stort nyt! Håber I er klar til at høre om mit spændende nye samarbejde med TJ Camper og Malibu? 🥳🤩 Núna og jeg skal flytte ind i en ny autocamper snart! Den er så flot 😍 Kan I huske, at jeg sidste år sagde, at jeg ikke...

Livet har ikke altid været godt

Allerførst – Dette blogindlæg og artikel er meget personligt. For at sikre en positiv oplevelse for mig vil jeg gerne undlade mails og beskeder i min indbakke med livshistorier eller fra folk, der har det svært. Jeg er ikke uddannet til at yde personlig hjælp, men jeg...

Jeg skal have eventyrhund, følgesvend og rejsemakker

En ny hverdag starter for mig i det nye år. Efter over 10 års drømme om at have min egen hund er dagen endelig kommet, hvor jeg inden længe kan byde en ny ven velkommen i mit liv.I årevis har jeg haft en drøm om at have min egen hund, en trofast følgesvend på mine...

Solbio: min yndlings toiletvæske

Som miljøbevidst campist har du måske allerede hørt om Solbio, en toiletvæske.. Jeg har brugt Solbio i over 3 år nu, og jeg kan ærligt sige, at jeg aldrig har været mere tilfreds med en toiletvæske. Her er nogle af de overbevisende grunde til, at Solbio har vundet mit...

Redning af pufflinger på Vestmannaeyjar

Jeg befinder mig på de smukke Vestmannaeyjar, syd for Islands kyst, hvor hvert år en hjertevarmende historie om redning og beskyttelse af en af mine mest elskede dyr, søpapegøjerne, udfolder sig.Mit besøg i år er for tidligt, for der er kun 3 unge puffins, også kaldet...

Min magisk rejse til vulkanens hjerte 🌋

Min store drøm er endelig gået i opfyldelse - jeg har været tilbage ved vulkanen! 🌋 Flere af jer ved nok godt, at jeg var ved vulkanens første dag, faktisk kun få timer efter den, kom i udbrud den 10. juli 2023. Her nåede vi at komme ind inden de lukkede for tilgangen...

Podcast i Overskud med Sofie Østergaard

Jeg er med i podcasten 'Overskud' hvor Sofie Østegaard er vært. Det var en god snak og ret anderledes en mange andre ting, jeg har været med til. Sæt dig tilrette og hør mere om mit liv og den økonomiske vinkel også :-)De skriver: SOMMERGÆST:Anja Robanke -  Hun lever...

Vulkanudbrud – var med første dag 🌋

Mandag den 10. juli 2023 vil for evigt være indgraveret i mit sind som en af de mest betagende dage i mit liv. Det var dagen, hvor jeg var heldig nok til at være til stede fra den allerførste dag af vulkanens udbrud her på Island. Alt begyndte med en telefonopkald fra...

Dinero skriver: Anja tjener penge, mens hun rejser

Dinero forsætter: Anja Robanke rejser rundt i Europa i sin autocamper. Hun har skabt et arbejdsliv, der er præget af frihed, hvor hun kan stå op til lyden af kvidrende fugle og nyde en smuk solopgang. Hun lever et liv, der gør hende lykkelig, og derfor slår hun et...

Vigtig opdatering: Jeg beholder mit hjem!

Angående reklamesamarbejde:Kære venner og alle jer der følger med ✨❤️ Jeg skriver til jer i dag med en seriøs/alvorlig besked, men samtidig ønsker jeg at bevare en positiv tone. Jeg vil gerne dele en opdatering med jer, som vedrører mit reklamesamarbejde med SK...

Campingbladet.dk: Glædeligt gensyn med Island

Island byder på de vildeste naturoplevelser, og det var her, mit eventyr med 'work and travel'-livsstilen begyndte.Endelig er jeg tilbage!Det er syvende gang, jeg på Island. Mit fjerde lange ophold i gang. Jeg skal være her i 4,5 måned, og jeg glæder mig helt vildt....

Yep – Jeg bliver 43 år i dag

Og fandt lidt minder i telefonen 😆Tænk det allerede er 43 år siden min mor føste mig. Det er så vildt, som tiden flyver. Jeg hadede som barn, når de voksne sagde tiden fløj afsted. For jeg synes den til tider stod stille. Men jeg må bøje mig. De har ret. 😂 Siden...

Færgeturen til Island var en blandet oplevelse

Denne tur er en MEGET blandet oplevelse. Alt fra smukke udsigter over havet, til en kold øl og udsigt i toiletkummen med opkast. Men jeg overlevede og jeg er taknemmelig for det kun blev til én gang i kummeJeg kom ind med færgen kl. 9 jeg fløj igennem tolden og kørte...

TV2 Vejret kom forbi

Jeg havde besøg af Vejrbilen. Journalist Jeppe Lykke Hansen og kameramand Sonny Bendiksen kiggede forbi, da jeg holdte ude ved Davinde. Og tit siger man udtrykket "vi snakkede om vind og vejr" Og i dette tilfælde gjorde vi det faktisk 🙂 For vejret har faktisk en del...

Anja er vild med Walther

(annonce) 'Anja er vild med Walther' Sådan stod der på forsiden af tillægget i Fyens Stifttidende til FERIE FOR ALLE. Næste weekend går det nemlig løs i Herning Messehallerne. Der er ferie i alle afskygninger derovre. Og det vil være min første gang, jeg skal med. Og...

DIN FRITID: Eventyrer på heltid

Redaktøren Tore Afdal fra DIN FRITID, et norsk magasin, kom til Danmark og interviewede mig. Det kom der denne fine atikel ud af i deres fysiske magasin, som jeg lige har modtaget. Og du kan læse den her online, hvis du forstår norsk :)Og som noget helt ekstra og nyt,...

Campingbladet: Alene i Spanien til jul

"Jeg er på farten igen efter en dejlig og travl tid hjemme i Danmark. Nu befinder jeg mig under Spaniens varme sol, og her holdt jeg for første gang en jul helt alene. Og det var fedt!"Så er Campingbladet på gaden igen. Og jeg har en artikel med, hvor jeg fortæller om...

Sådan bor jeg i autocamperen

I dag vil jeg tage dig med indenfor og vise hvordan jeg bor i autocamperen. Jeg vil åbne skabe og skuffer og vise jer mine 14 kvm. Samt vise jer hvordan jeg bor minimalistisk og har alle mine egendele med mig.Siden 2019 hvor jeg solgte alt, så savner jeg intet og...

Jul alene i autocamper – Hvad gjorde jeg?

Det var min første jul alene. Jeg valgte at kørte ned i sydens sol for at prøve en varmere jul. Det var meningen det skulle have været i Spanien, men jeg endte ret spontant i Portugal. Og det har jeg på ingen måder fortrudt ☀️ Dagen gik over alt forventning, solen...

Jul og Nytår alene i Spanien

Så er vi her igen - i slutningen af året. Julen og nytåret er lige om hjørnet. I dette blog indlæg vil jeg fortælle omkring mit valg om at holde jul og nytår alene i Spanien.Det er helt selvvalgt, at jeg holder jul og nytår alene i år. Jeg har mødt flere, der synes,...

Taknemmelighed er en vigtig medspiller

Taknemmelighed kan alt og ja det kan godt lyde vildt. Men der er en kraft i det, som er utrolig stærk. Jeg bruger taknemmelighed - både når jeg har det fantastisk, men endnu mere, når jeg har det svært. Når jeg tuller i ring i negative tider, hvor alt bare er træls,...

Mød Walther – min nye autocamper

I går trillede jeg afsted i denne LMC Tourer lift 660G. Det kilder sådan i maven på den helt vildt gode sommerfugle agtige måde. #Reklame - jeg har lavet dette samarbejde med SK Caravan og Campingudstyr, hvor jeg det næste år skal køre i deres autocamper. De holder...

Farvel Hugo – Sidste blogindlæg

Nu er tiden med Hugo ved at være slut, men hvor har det været skønt at køre i en hel ny bil i næsten 2 år. I starten af næste måned, så kører jeg Hugo tilbage til TJ Camper og siger tak for denne gang.// Dette er reklame, da jeg har samarbejdet med TJ Camper omkring...

Retrospekt – Jeg var i TV2 Fyn

Fornylig var jeg forbi studiet på TV2 Fyn. De ringede og spurgte om jeg ville være med til at kigge tilbage på arkivet fra sidst, da Bumle og jeg var ved at pakke sammen, sælge alt og drage ud i Europa 😁 Jeg sagde selvfølgelig ja og det har været en rigtig positiv...

Foredrag for 1.-2. klasse

Det var med bankende hjerte, jeg gik ind i klassen og alle sad klar og alle øjne var på mig. HEJ råbte jeg og fik et kæmpe hej tilbage. Man kunne mærke de var spændte. Og de havde fået læst mine bøger højt i går. Så de vidste hvem jeg var.Nu har jeg holdt mange...

Mit lille snabel flyvende fantasidyr 🦄😆

Eller det troede jeg det var... for i går mødte jeg denne fantastiske lille flyvende finurlighed 🙂 Jeg er i bjergene i Pyrenæerne i Spanien, og jeg sad og fotograferede nogle sommerfugle, da denne lille fyr kiggede forbi 🙂 Jeg blev så overrasket, og min første...

Santiago de Compostela

En by der ramte mig lidt mere end de fleste 😉 efter et par dage her og jeg har plantet et frø! Nu skal det vandes og gødes og en dag høster jeg oplevelsen… Et frø at jeg vi gå caminoen en dag! Ja jeg tror heller ikke selv helt på det, for 2 dage siden havde jeg...

Mit eventyr med Picos de Europa

Hvor er Pices de Europa storslået og virkelig imponerende. Det er det smukkeste, jeg har mødt i mine måneder i Spanien. Glæden her dagen efter sprudler i min krop.  Jer der følger mig, ved også godt jeg elsker bjergene. Jeg vil hellere være oppe i bjergene end ude ved...

Campingbladet – Vel videre til Spanien

Mit Europa-eventyr fortsætter, og jeg er i skrivende stund i Spanien, hvor jeg nyder mine elskede bjerglandskaber og fuglelivet. Spanien var hovedmålet efter mit ophold i Slovenien, og jeg gjorde kun to stop på vej hertil; det ene var en barndomsoplevelse, jeg havde...

Fødselsdag nr. 42

Det er meget kliché og sige det, men hold nu k*ft tiden flyver afsted!Så blev det min fødselsdag IGEN - 42 år 🙂 Jeg har det godt med det tal, for jeg har ikke et ur, der tikker eller har nogen form for deadline. Vi skal alle væk herfra en dag. Og jeg vil leve resten...

Jyllands-Posten skriver artikel

At være kvindelig solorejsende på fuldtid: »Jeg var en anden Anja før livet på landevejen end den Anja, jeg er nu«   I dag er min artikel kommet i Jyllands-Posten. Der har været en serie på 3, hvor vi bor i autocamper, hvor jeg sluttede af som rosinen i...

VORES VENNER – mit nye samarbejde

Siden 2016 er jeg kommet fast i Friluftslageret, for der købte jeg mine først par Fjällräven bukser og jeg har siden skiftet garderoben ud med praktisk outdoortøj hos dem.Reklame / Der kan forkomme affiliate links og links til andre sider på min hjemmeside. Men det...

Jubiiii læum til mig – Lad os tage en status

Det 4. år går i gang i dag med autocamper og livet på rullende hjul. Jeg fatter ikke hvor tiden blev af!For tre år siden, jeg kørte jeg med min farbror Lars til Sjælland for at kigge på to autocamper. Og jeg endte med at købe Bumle med hjem fra Solrød! Jeg husker...

Økonomista: Fra 50 flyttekasser til 2 sæt festtøj

Jeg deler mine økonomiske tanker omkring mit liv på vejen med magasinet Økonomista. Det er første gang, jeg er helt åben om finanserne.Men da Rikke Reimann tog kontakt til mig, så tænkte jeg, ja hvorfor ikke. Jeg deler ud af så meget i mit liv alle andre punkter. Så...

Jeg mødte nogle vilde bjørne

En af mine drømme er gået i opfyldelse! Jeg har set bjørne ude i den vilde natur. Og jeg elsker det. Det vat så intens en følelse at sidde i det skjul og bare se dem lige derude foran mig.Jeg har valgt at skrive dette blogindlæg lidt anderledes og længere end jeg...

Plitvice – en dag i himlen

Jeg var en anelse skepsis over hvordan det ville være at komme til en af de mest populære steder i Kroatien om vinteren - uden frost og sne. Jeg har set så mange instagram billeder og videoer fra Plitvice Lakes National Park, og de har været så overdådige og...

Eventyr 2022 – Øst Europa – OPDATERET

OPDATERET d. 13. februar.(indlægget er oprindeligt fra d. 9 november):Jeg har glædet mig til at dele mine rejse drømme for næste tur, turen går over øst på og jeg har flere år haft lysten til at udforske noget mere at Europa, hvor jeg ikke har været før.Det vil blive...

Glædelig Jul 2021

Så er vi her igen.. julen er her igen. Og jeg er heldig at skulle holde den sammen med min dejlige familie her på Fyn.Jeg håber i alle får en fantastisk dejlig jul med alt for meget julemad i maven. Jeg glæder mig meget til and og sovs 🙂 Og her har jeg en ANDerLEDes...

Campingbladet: 3,5 måned på Island

Endnu gang er jeg blevet taget med storm. Island er magisk og jeg bliver aldrig træt af at være på eventyr. Trods brækket ankel, så blev jeg de sidste uger.Sådan starter jeg artiklen, jeg har skrevet til Campingbladet.dk - du kan læse om mine 3,5 måneder her:

NORDJYSKE skriver: Anja solgte alt og købte en autocamper

Nu lever hun et liv, mange kun tør drømme om. Lørdag fortalte naturfotograf Anja Robanke om sit islandske eventyr på KANT Festival i ThistedJeg blev i lørdags interviewet af NORDJYSKEJournalist Camilla Gade Christensen fotograf Henrik Bo kom forbi KANT Festivalen. De...

Artikel i ugebladet SØNDAG

I denne uge er jeg i ugebladet SØNDAG. Hanne Vinther Mikkelsen har skrevet nogle ord om mig og livet på vejen.Temaet er Nomadeliv. Og det er lidt sjovt, for jeg tænker mig aldrig som nomade, men det er jeg jo - en digitalnomade. Jeg bruger bare ikke det ord selv, om...

Min brækkede ankel

Jeg har nu i over 2 år rejst alene. Sikke friheder det giver mig, mange muligheder og jeg elsker det så meget! MEN, der er altid et MEN. For intet er 100% lyserødt! Når jeg fortæller mine følgere om mit liv, så viser jeg dem altid hele paletten af mit liv (argh...

Årets fåresamling

Aldrig har jeg hørt så meget mæææææh i mit liv. Og sikke en skøn oplevelse at være med til. Hvert år samles fårene og i år var jeg med på en kigger.Lene, min norske veninde, jeg har boet ved de sidste 3 uger var med oppe på fjeldet fra morgenstunden for at samle...

3 dage ved Vestrahorn

Dette er en af mine yndlingsteder på Island. Synes stedet er magisk. Og jeg elsker hvordan lyset, skyerne og tågen kan ændre landskabet."Hvad er prisen for 3 nætter?" spurgte jeg. Hun sagde højt: "3 NÆTTER"? JA TAK, sagde jeg 🙂 De er ikke vant til, at turister...

Viking landsbyen ved Vestrahorn

Landbyen havde stået i forfald i mere end 10 år, da den planlagt tv serie blev ikke til noget, nu er der endelig kommet liv i den igen!Update: Jeg har efter jeg skrevet blogindlægget fået af vide, at det er en Netflix serie, der hedder The Witcher, der er ved at blive...

Skal du med til Grímsey?

De 3 fedeste dage sammen med fugle, hukommelseskortene blev fyldte flere gange og jeg havde fuglelort alle vegne...Grímsey er en lille ø 40 km nord for Island. Den er en del af Akureyri Kommune. Ø ligger på polarcirklen og har derfor midnatssol ved midsommer. Der bor...

Jeg så rensdyr – 2 dage i træk!

Jeg jublede! Mange islændinge har ikke engang set ét rensdyr, trods de bor på island. Det var så stor en oplevelse...Jeg så rensdyr 2 dage i træk. Det var jeg ret oppe og kører over, som i også kan se i YouTube videoen længere nede. Jeg oplever så meget dejligt hele...

Færgeturen fra Danmark til Island

Jeg er landet godt på Island og med en veloverstået karantæne er jeg nu draget videre på eventyrFærgeturen gik egentlig okay. Det var mest fra Færøerne til Island, jeg var lidt presset over bølgerne. Jeg sov en del på turen og tiden gik faktisk okay. Jeg tog nogle...

Jeg mødte Bumle’s nye ejere

Hvor var det hyggeligt at Nellie og Frank inviterede på the og teboller i Bumle i går eftermiddags. Nellie og Frank købte Bumle tilbage i Februar. Og vi snakkede om den gang, at det kunne være hyggeligt at sige Hej til hinanden. Så i går lykkes det og jeg fik set...

Campingbladet: Vi ses snart, Island!

Pulsen var høj, og det var med kæmpe smil, at jeg bestilte rejsen til mit elskede Island. Jeg tæller dage i øjeblikket for den 29. Maj sejler jeg til Island med Hugo 🙂 Jeg GLÆDER mig vanvittig meget. Det føles som evigheder siden jeg har været der, men også...

Fjällräven deler mine buksers historie

Det er virkelig en stor dag i dag. Fjällräven har delt min historie om mine bukser. Det er så fantastisk, hvordan sådan noget kan lade sig gøreDet hele startede med, jeg delte en historie på min Instagram, hvor jeg sidder og filmer en morgen på Tåsinge med mit nye...

De 2 år der gik – et flashback

Hvor er det vildt, det allerede er 2 år siden, jeg startede selvstændig som grafiker og fotograf… lad os kigge lidt tilbage på de 2 år med en masse billeder#reklame (Har et afsnit omkring hvem jeg arbejder sammen med i en synegi) For 2 år siden besluttede jeg mit liv...

Forårssteminger

I går havde jeg fornøjelse af at ligge nogle timer ude på jorden og tage billeder og filme vintergækkerne og mærke foråret komme...Det var dejligt at tage dagen og bare dedicere den til at øve noget drone og derefter ligge mig ud og fotografere og filme vintergækker....

BIG NEWS! Jeg har skrevet under!

Jeg har været ved at sprænge i luften over, jeg gerne ville fortælle jer denne store nyhed! Nu endelig kan jeg fortælle om det!Jeg skrev under på kontrakten i går! Jeg skal være børnebogsforfatter hos Telleup![dss_masonry_gallery images="9081,9080" columns="2"...

En morgen med troldænderne og company

Jeg havde en skøn morgen med min nye Platy pod og kamera gear, liggende på maven ved søen og 1000 billede senere...... og 50 videoer...Jeg har klipppet nogle af videoerne sammen her til en 2 minutters stemning med musik på. Jeg nyder at lave video med det nye Canon...

En diset morgen ved Charlottenlund Søbad

I går aftes var himlen smuk og farvet, skyfri og jeg gik en tur langs vandet ved Charlottenlund. Jeg blev inspireret, ville ud her til morgen...Men ingen sol her til morgen... tilgengæld fik jeg morgendis. Jeg elsket diset vejr, så jeg tog en runde ved Søbadet med...

Structure challenge – tvinger mig ud i kreativitet

I går gik jeg ud og gav mig selv en lille Challenge. Jeg ville fotografere struktur i naturen med min nye Canon R5 + 100-500mmOg det gik bare der ud af - Solen og foråret gav mig energi! Jeg indstillede min hjerne på kun at se formaer, farver, linjer, lys, skygge,...

Dronen blev kastet ud over Trelde næs

Ja kastet er nok så meget sagt, men op blev den sendt op og ud - og hjem bragte den mig disse billeder og video...Jeg er simpelthen så fascineret over vores natur oppefra kan skabe så smukke grafiske billeder. Jeg fløj denne tur nord for camping pladsen DANCAMPS...

Et besøg ved Store Blåkilde

Da Hugo og jeg besøgte Rebildbakker og Rold Skov, så måtte jeg forbi ‘Store Blåkilde’ og det har jeg på ingen måder fortrudt Sådan som jeg kan forstå det, så er Store Blåkilde en af de mest berømte bassinkilder. Kilden er 12 meter på det bredeste stykke og ca. 4-5...

Magisk morgen i Rebild Bakker

Nogle gange så ændre jeg kurs! Når vejrudsigten siger rimfrost, så må jeg handle på det! Afsted med mig med kameraet.Jeg er måløs, da jeg landede i Rebild bakker i morges. Jeg har aldrig været her før, men bestemt ikke sidste gang. Og jeg tror også, jeg rampte godt på...

2020 – Året der trillede

2020 er væk .. 2021 er i gang! Det er lidt underligt. Det har virkelig været et anderledes år - en rutsjebane på mange måder! Men hold da op der faktisk er sket meget, når jeg lige gennemgår mit år. Det vidste sig det blev et år, hvor jeg skulle være mere ude af...

En aften på Moesgaard museum med Fujifilm X100V

Igen kastede jeg mig ud i en udfordring. Denne gang lånte jeg Tinas Fujifilm X100V - en lille fiks sag, der klarede det super inde i det svage lysJeg er simpelthen så positiv over den oplevelse i onsdags sammen med Tina Sørensen. Jeg er ikke den...

Tæt på naturen med mit makroobjektiv

I søndags var jeg ude i naturen, som jeg tit er! Men denne gang valgte jeg kun at tage mit makroobjektiv med. En god udfordring at give dig selv!Jeg mødes med Tina Sørensen i Egå, hvor vi startede dagen med brunch og gode fotohistorier. Vi kørte derefter til Mossø ved...

Challenge: En dag inde i byen

Som I ved, så er naturen mere mit hjem, men jeg siger ikke nej til en challenge. Så jeg blev udstyret med et FujiFilm X-T3 med 35 mm på og blev sat fri i Aarhus by.I går over middag mødes jeg med Theis, min buddy fra FotoMalia. Vi havde dagen før aftalt at tage ud og...

Indbrudsforsøg i Bumle, mens jeg sov i nat!

Ved ikk lige hvordan jeg skal fortælle det uden, at en masse bliver bekymret...men jeg vil heller ikk fortie det.  Det er vigtig, I ikk kontakter mig med beskeder, for jeg kan ikk overskue at forholde mig til det. Jeg ved, I tænker på mig ❤️ (Har lavet en opdatering i...

Journalisten ringede for opfølgning

Hvor var det hyggeligt da journalisten Shideh Morovati ringede i går og spurgte om vi skulle tage en snak om året med Bumle, mit liv på vejen og mit arbejde. Det er en lille artikel, der fortæller om lidt af det gode og det knap så gode over det sidste år. Men at jeg...

Surfer-spam ved Klitmøller

Rid på bølgen som de siger og jeg fik fornøjelsen af at fotografere disse surfere, mens de havde en fest Jeg sad i Thyborøn for nylig og spiste min lækre fisk, jeg havde købt i samme by, så jeg surferne ude på bølgerne og jeg kunne mærke, jeg måtte bare ud og prøve...

2 dage = Stevns, Faxe og Møn

Bumle og jeg ventede på en ny starter, så vi holdte stille i 5 dage. Så pludselig havde vi travlt, men jeg nåede at se Stevns Klint, Faxe Kalkbrud og Møns Klint inden jeg forlod Sjælland  Jeg lagde ud med at køre til Stevns som det første lige efter mekanikeren...

Campingbladet: Hjem til Danmark!

Hvad skete der i Spanien? og hvordan reagerede jeg ved at lande hjemme i Danmark efter at have været lukket inde i Bumle i over en uge og skulle i karantæne? Så vildt at tænke på der er gået et år med Bumle og jeg. Og at jeg nu har min 4. artikel ude med...

Jeg mødte de “vilde” heste i Gribskov

6 km, skønt og stort område, vilde heste og en masse regn var hvad min dag stod på i går I går tog jeg ud for at finde de "vilde" islandske heste i Gribskov. Det er et dejligt stort område de har og det varmer klart mit dyrehjerte. Jeg gik og gik og det lykkes mig at...

Lille Vildmose tog mig med storm

Jeg smiler stadig indeni over alle de dejlige naturoplevelser, jeg fik på de to dage, jeg var i mosen Jons Beyer min fotokammerat var deroppe før mig og havde allerede oplevet en masse dagene før, så jeg var spændt 🙂 Jeg kom torsdag aften og vi kørte ud for at at...

I nat fik jeg både stjerner, mælkevej og stjerneskud

Trods jeg havde været der tidligere på dagen, hvor der egentlig var ligeså stille, så blev det så meget mere intens i mørket med min ånde, der blev synligt i pandelampens skær Jeg tog i nat ud for at fotografere mælkevejen ved Helnæs fyr. Det var bælgmørkt, månen var...

Morgendis i sommerhuset

Jeg lever endnu, men jeg er bare gået i forårs hi. I morges stod jeg op for at fotografere den tiltagende måne stå op. Men i stedet mødte morgendisen mig... Så jeg valgte at sætte mig, nyde stilheden og naturens lyde. Der er ingen tvivl om, jeg er gået lidt ned i...

Når et par timer bliver til en dag!

Jeg spurgte på et opslag i en netværksgruppe om der var nogen danskere, der havde bosat sig i Spanien, der havde lyst til at sige bøh og Rikke sagde kom forbi! Ca. 3 uger efter mødtes jeg med Rikke Hedeman i Fuengirola, fik lidt at spise og jeg inviterede hende hjem...

Bye bye Danmark og hola Spanien

Så landede jeg i Spanien. Det var så fed en følelse at køre over grænsen og solen ramte mig i fjæset! Så her er nogle ord om min tur ind til videre ?☀️ Jeg havde nogle startproblemer i Danmark inden jeg kørte, så jeg fik skiftet starter og nogle kabler. Vi kunne...

Bumle og skaden – Hvad skete der?

Mange har spurgt ind til Bumle og hans skade. Jeg har delt lidt hist og pist, så her kommer den samlede historie, samt et lidt viden om SOS Det hele startede faktisk med, at jeg er i Slovenien sammen med en svensk pige, Eveline. Vi tog ind til byen Bled og parkerede...

TV2 Fyn og mudder

I tirsdags mødtes jeg med Malte Jørstad fra TV 2 Fyn. Efter en del muh’en i baggrunden, spørgsmål med efterfølgende svar, og en omgang mudderleg med Bumle skilte vores veje igen og dagen kunne forsætte ... Vi mødes sydøst for Odense, kørte ud af en landevej for...

Venet  – det højeste og største, jeg har oplevet

Venet – det højeste og største, jeg har oplevet

Dette var min første tur med lift op i bjergene og derefter 600 meter hike op til toppen – 2.500 meter oppe med udsigt hele vejen rundt. Det gav mig et sus i kroppen Eftersom jeg ikke står på ski eller har vandret i bjergene førhen, så må dette være min hidtil største...

Bryllup der rørte mig dybt!

Jeg kunne se hendes øjne strålede, hun var lykkelig og det varmende mit hjerte. At mærke en, jeg holder så meget af være så glad, det smitter!   Jeg har sådan lyst til at sætte nogle ord og billeder på denne perfekte dag!   Som mange af jer ved, var et smut hjemme i...

Slovenien overraskede mig virkelig positivt

Ved ikke, hvad jeg havde forventet. Egentlig nok ingenting, så jeg var så wow over al den skønhed. Planen var faktisk at vente med Slovenien til når jeg skulle have min tur til Kroatien, Bosnien, Montenegro, Albanien, Kreta og så sejle til Italien. MEN så ændrede...

Königssee und Obersee

En smuk dag på vandet med en vandretur ved Obersee og området omkring Jeg har set frem til denne dag i noget tid. Det var så fantastisk, at det var så stille en morgen. Jeg får gåsehud ved tanken om da vi sejlede "ned af åen" 🙂 Faktisk skulle jeg jo være i Østrig,...

Østrig – I love U

Nu har jeg været i Østrig i 2 uger og jeg har allerede oplevet så meget. Så jeg tænkte, jeg lige ville dele nogle af stederne med jer med nogle billeder Siden mit sidste indlæg hvor Østrig tog imod med mig et lækkert dårligt vejr, har jeg været ’blown away’ – jeg...

Journalisten ringede fra Journalisten!

I går snakkede jeg med Journalisten.dk omkring mit nye arbejdsliv i Bumle. Thomas Møller Larsen og jeg havde en fantastisk snak. Du kan læse det hele her og se alle billederne, som er taget af mig 🙂 Læs artiklen her

Endelig blev det “dårlig” vejr!

Ja, jeg lyder nok tosset, men de sidste par uger har det været meget varmt med solskin, og det er da også rigtig lækkert ferie vejr. Men jeg er nok mere til dunkel, tåge, dis, støvregn og gerne mørke skyer.  Så da Bumle og jeg landede i Østrig i går, hvor det var mit...

TV2 Fyn kom forbi

Det er mandag, klokken er 9 og min telefon ringer. Jeg er sikker på, det er en kunde, jeg skal til at arbejde for, men i stedet for en kvindestemme, kan høre jeg en mand sige ”Det er Malte Jørstad, jeg ringer fra TV2 Fyn” – Jeg var lidt forvirret og der var lige en...

Ugeavisen Odense: At banke ro ind i livet

For nogle uger siden mødes jeg med Klaus Knakkergaard på Stige Ø, hvor vi fik en snak i Bumle om hvordan min fremtid så ud... eller hvordan jeg spår den ser ud 😉 Ud af de den snak, har han skrevet denne seje artikel om mig og Bumle. Og taget nogle skønne billeder...

Ny bordplade i Bumle (med video)

Jeg var oppe ved min Farbror Lars for nylig, hvor vi lavede dette skønne bord i kastanjetræ. Det er så smukt og jeg synes, det passer så godt i stilen til Bumle. Før og efter af Bumle bordplade Det er lavet i kastanjetræ og...

De første tanker…

Jeg vågner glad hver dag - top klar til en ny dag. Jeg er topmotiveret, for jeg brænder for det, jeg har gang i. Der er nu gået nogle uger, siden jeg tog den store beslutning og jeg er ikke på noget tidspunkt I tvivl om, at jeg gør det rigtige. Jeg forsætter min rejse...

Min oplevelse med fotografering af et luksusfly

Min chef ringede ”kan du ikke tage til England og fotografere et fly?” Og sådan endte det med, jeg lige pludselig sad på en 11 timers rejse til en lille lufthavn sydpå i England Jeg ankom inden det blev mørkt, så jeg kunne se fly og location, inden jeg skulle...

My stay at Volcano Huts in fall (english only)

My relation to Volcano Huts My relation to Volcano Huts started when I began to photograph more seriously in April last year and opened an Instagram photo account. That is where I saw pictures from other Instagrammers who had been at the Huts and in Thórsmörk. At that...

MIN FORELSKELSE I ISLAND! Blogindlæg skrevet til FotoMalia

Jakob Kjøller skriver: Der er ingen grund til at sidde hjemme, og vente på at noget sker, det er nemmere at få det til at ske end man lige tror. I denne uge har vi en af vores trofaste læsere, der gør det vi andre drømmer om, nemlig at drømme stort, og gå efter...