Færgeturen fra Danmark til Island

af | jun 6, 2021 | Island, Rejse, Rejsetip, Update, Video, YouTube

Jeg er landet godt på Island og med en veloverstået karantæne er jeg nu draget videre på eventyr

Færgeturen gik egentlig okay. Det var mest fra Færøerne til Island, jeg var lidt presset over bølgerne. Jeg sov en del på turen og tiden gik faktisk okay. Jeg tog nogle søsygetabletter, hvilket nok også sløvede mig. Men nød at være lidt offline og bare sove 😉

Da jeg landede på Island startede jeg med at køre direkte ned til hotellet i Djúpivogur, hvor jeg havde lejet et lille sommerhus hos Hótel Framtíð til min karantæne. Her skulle jeg være indtil mit test svar var kommet og forhåbentlig var negativ. Jeg vaægte dette sted, da det kun kostede 500,-. Jeg havde nemlig hentede priser ind på det i området ved færgen og de tog 1500,- for en overnatning. Og så er det smukt der.

Da alle på færgen var testet negativ, så talte de tre dage også som karantæne, så jeg fik allerede en SMS fra de islandske myndigheder dagen efter sent om aftenen om, at jeg kunne komme dagen efter igen og blive testet ved middagstid.

Jeg kørte den smukke tur tilbage til Egilsstaðir, hvor jeg fik min test og kørte derefter ad fjordene tilbage til de borgere. Da jeg kom tilbage til hotellet ventede jeg spændt mens jeg arbejdede på at få svar på min prøve.

Og allerede hen er aftenen fik jeg svar om at den var negativ. Jeg var jublende glad og vidste at jeg allerede næste dag kunne køre afsted på eventyr.

Jeg har samlet en video her på YouTube hvor I kan se min færgeovergang fra jeg forlader Danmark til jeg lander på Island.

Nu er turen rigtig i gang og meget mere om det senere 🙂

Rullende hilsner fra 9 grader og uldtøj
Anja

Du er velkommen til at følge mig disse steder

NYHEDSBREV

(Only in danish)

Skriv dig op til mit nyhedsbrev og få nyheder direkte i din indbakke om blogindlæg, projekter, webshops, workshop, guidede ture, foredrag og alt muligt andet spændende, jeg kunne have på hjertet og dele.