Rejse

Hvornår
& hvor

Hvorfor rejser jeg alene? Hvad er mine rejsedrømme for fremtiden? Læs svarene under min tidslinje.

April 2019

Startede selvstændig som grafiker og fotograf

Med sommerfugle i maven sprang jeg ud som selvstændig. Det har jeg ikke været før. Og det kilder i maven på en anden måde end at få den faste løn hver måned.

April 2019

På udkig efter en autocamper

Efter at have droppet tanken om en ‘overlander-ombygget-bil’, gik jeg all-in på at finde en autocamper, der passede til mit behov.

4. Maj 2019

Bumle blev købt

Jeg fandt Bumle i Solrød på Sjælland. Købte ham og tog ham med hjem samme dag. Han blev holdt hemmelig i en måned, inden jeg meldte ud til alle, hvad mine planer var.

4. maj - 25. august 2019

Planlagde turen

Så skulle der gøres klar. Bumle skulle på værksted, have solceller og installeret fast gas, mv. Der skulle tages billeder og laves hjemmeside. Jeg skulle lære en masse ting om at starte selvstændig med regnskab, moms og skat.

27. Juli 2019

Solgte alt, hvad jeg ikke skulle have med i Bumle

Jeg valgte at sælge alt hen over en weekend til et åbent hus/loppemarked. Der kom mange søde mennesker og købte mine ting. Og jeg savner intet af det.

25. august 2019

Bumle og jeg tog afsted

Endelig var dagen der! Jeg skulle køre over grænsen og mit ‘work and travel’ eventyr kunne starte.

August - December 2019

Vores første tur

Jeg startede med at køre ned igennem Tyskland, hvor jeg tog et par dage til Slovakiet og besøgte en dansker, der tidligere havde været nomade. Derefter kørte jeg Østrig. Jeg tog nogle smut til Sydtyskland, hvorefter jeg tog en uge i Slovenien. Derefter tilbage til Østrig, hvor jeg uden tvivl har brugt mest tid. Jeg tog igen nogle små smut til Sydtyskland.

Så kørte jeg mod Luxembourg, da jeg havde et møde. Derefter kørte jeg langs grænsen til Tyskland og til Frankrig. Jeg var noget tid i Schweiz, hvor jeg mødtes med en dansk kvinde, der har boet der i mange år. Derefter tog jeg en uge til Vallorcine/Charmonix, hvor jeg lånte en lejlighed. Derefter kørte jeg tilbage nogle dage i Schweiz, for så at køre igennem Tyskland og hjem på juleferie i Danmark.

Januar - Marts 2020

Spanien om vinteren – men så kom Covid-19 i vejen!

Jeg besøgte en tysk fotograf nord for Frankfurt, hvorefter turen gik til Schweiz, hvor jeg mødtes med den danske kvinde igen. Havde et par dage Schweiz, og kørte derefter til Frankrig med et smut i Annecy, og så kørte jeg til Spanien.

Jeg nåede at nyde Spanien i nogle uger inden Covid-19 kom. Min mor kom på besøg, men måtte desværre flyve hjem før tid, og et par uger efter måtte jeg desværre køre tilbage til Danmark.

Marts - 2020

Danmark

Jeg trillede rundt i Danmark i et årstid. Jeg nød det virkelig. For jeg fik set mere af Danmark på den relative korte tid, end jeg tidligere har set i mit liv. For jeg har altid rejst meget ude.

September 2020

I Düsseldorf og kigge på nye autocampere

En fire dages tur til Düsseldorf. Det var skønt at komme ud og lufte hjulene lidt. Og det gav mig lidt udlængsel, kunne jeg efterfølgende mærke.

^
10 dage i Sverige - Oktober 2020

Jeg havde udlængsel

Så jeg tog mig 10 dage i Skåne, Sverige, inden Skåne også lukkede ned. Det var fantastisk. Jeg var bl.a forbi Söderåsens Nationalpark, Kullaberg og Fyledalen, hvor jeg havde en virkelig fantastisk weekend.

Island 3,5 måned - Maj 2021

Jeg var tilbage i mit elskede Island

Det var en drøm at komme tilbage til Island. Trods jeg har været der mange gange, så var der stadig ting, jeg gerne vil opleve og se. Jeg ville bl.a. gerne vandre på en glacier og drone en masse. Jeg fik kørt hele øen rundt 2 gange. Besøgt en masse og min mor kom på besøg i en uge. Men det top fedeste ved denne tur var at se vulkanen i udbrud. Så det var nogle fede måneder.
Dog 4 uger inden rejsen sluttede faldt, jeg og brækkede anklen. Du kan læse hele fortællingen HER

28. januar 2022

6 måneders rejse i Østeuropa

Jeg er lige nu på min første rejse til de Østeuropæiske land. Du kan læse blogindlægget omkring mine tanker om dette eventyr HER

8. Marts 2022

Ændrede rejseplaner

Verdenen ændrede sig, jeg ændrede mening. Mavefornemmelsen sagde, jeg ikke skulle forsætte min rejse østpå, mens der var krig. Derfor kørte jeg til Spanien. Du kan læse mere uddybende  HER

17. Juli 2022

6 måneders tur sydpå er slut

Jeg endte med at bliver al min tid i det nordlige Spanien. Og jeg skal helt sikkert tilbage dertil en dag. Jeg var mest i bjergområder, men smuttede også ud til kysten nogle gange.
Jeg er landet i Danmark, hvor den står den på foredrag, messer og mødes med en masse mennesker, samt spændende opgaver.

2. December 2022

Så går turen mod sydens sol

Jeg kom lidt senere afsted på turen, da jeg skulle have mit metal ud af anklen. Men det gik godt og jeg kørte til Sydspanien over en uges tid. Der mødte jeg en masse søde danskere, som opholder sig næsten permanent. Jeg nød godt af dagstemperaturer på 16-22 grader. Jeg holdte jul alene i Portugal og nytåret i Sevilla. Min lillebror besøgte mig. Og tiden fløj afsted. Jeg måtte køre lidt tidligere hjem, da min mormor sov ind. Men alt i alt en skøn ‘lille’ tur tilbage til sydens sol, hvor jeg 3 år tidligere blev presset hjem pga af corona.

29. April 2023

Der sejler jeg mod Island.
4,5 måned på den skønne ø

Jeg skal tilbage til min elskede ø. Jeg har en guidet tur med folk i autocamper og en fotoworkshop på Grímsey. Min fotokammerat Theis kommer op med fly, når jeg lander med færgen og vi testkører den guidet tur. Min svigerinde skal besøge mig i sommerferien. Og så skal jeg besøge mine gamle værtsfamilier og venner.

29. September 2023
Er landet godt i Danmark efter en skøn tur til Island

4,5 måned fløj af afsted. Den guidet tur gik helt fantastisk med skønne mennesker og godt vejr. Jeg fik alt det Island ind, for jeg ved der vil gå længe før jeg kommer derop med autocamper igen, da jeg skal have hund i starten af det nye år.
Nu er jeg i Danmark, hvor jeg har fotoopgaver, grafiskarbejde og holder foredrag. Jeg skal holde jul i år med familien og rejser først på en mini tur lige efter jul. Men mere om det, når jeg kender planen.

Fremtidige rejsedrømme

Der er SÅ mange steder, som jeg gerne vil hen.
i 2024 mangler jeg lige at få Januar på plads. Men sommeren skal bruges i Norge, Finland og lidt Sverige.

Hvorfor jeg rejser alene?

Der er faktisk flere grunde til det. Jeg har ingen kæreste, jeg nyder at have friheden til at gøre, hvad jeg selv vil. Jeg kan stoppe bilen og arbejde, når det passer ind. Jeg kan stoppe og gå en tur og fotografere, når jeg ønsker det. Og jeg nyder faktisk mit eget selskab med det arbejde jeg har og min hobbyer.